min morgon

I morse åkte jag till Yngve istället för på eftermiddagen. Börjar nämligen klockan tre varje onsdag. Tog bussen ut och fixade allt innan jag hämtade hästen i hagen. Han var nog lite förvånad över att se mig så tidigt.




Jag trodde han skulle vara lite små nervös då vi kom in och var allderes själva. Men han var kolugn och trivdes jättebra med det. Gnäggade inte ens som han brukar. Jag fixade med honom innan vi red ut.

vi red ut runt och upp i skogen och klättrade lite i en halvtimma. Sen red vi tillbaka och jag red tre fattningar från skritt till galopp på ridbanan. Han orkade knappt. Men han var inte riktigt uppvärmd heller. Tog in honom och pysslade jättemycket eftersom att jag hade mycket tid på mig. Han fick även ett kilo lunchhö at äta inne. Fixade och smörjde hans hovar och hade i redgöring/olija i manen innan jag släppte ut honom i solen.

Så här såg han ut då vi kom in igen!


Han verkade tycka att morgonen var riktigt mysig med mig. Blir nog fler sånna onsdagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0