Nyttig träning

Idag red jag för Gun, som jag gör varje tisdag.
Amoure var faktiskt ganska spänd i början, men jag skalade av min ridning väldigt mycket idag och red mer på känsla, försiktiga hjälper, mycket eftergift och så vidare, vilket faktiskt fungerade jätte bra! Det blir så fel ibland när jag försöker göra för mycket och ta genvägar.
Amoure blev finare och finare, han var bitvis väldigt springig men då behövde jag bara vara lugn, krama lite i tyglarna och använda rösten så lugnade han sig.
Vi avslutade med lite början på framdelsvändningar, Amoure var jätte duktig! Jag fick vara jätte snabb med eftergiften för det var då han flyttade. Sedan fick jag göra halt så fort han flyttat lite, eller om han blev för på. Han blev nämligen väldigt upphetsad när han förstod att han skulle göra något nytt. Haha.
.
Imorgon ska jag träna för Tusse igen, sedan ska vi ta en träningspaus i ett par veckor och bara lulla i skogen :)
Lite skillnad från första ridpasset är det allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0