Tandläkare!

Imorgon kommer tandis till Yngve och kollar hans tänder!
På senaste tiden har jag faktiskt börjat bli lite orolig. Det känns som att fel på tänderna kan orsaka alla möjliga saker. Han har ju börjat nafsas mer och mer och vi får verkligen inte bort det, dessutom så kan jag knappt ta honom lite i munnen utan att han tar bettet och skjuter upp huvudet. Och med det menar jag inte att jag rycker honom i munnen utan jag får inte ens ta stöd på tygeln. Även om jag ska göra volter eller annat än rakt spår så skjuter ha upp huvudet.
Det kan ju bara vara att han vill slippa undan att jobba eller att han tycker det är jobbigt att gå på böjda spår? Finns ju massor med orsaker. Kan ju vara att jag måste bli ännu mjukare fast samtidigt jobba mer så han inte gör det.
Känns som det finns en lista med saker som kan orsaka det så nu är det väl bara att börja gå igenom allt och pricka av. Aja tandis på fredag morgon, mer om det imorgon!
Hos veterinären då vi besiktigade honom

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0