Jag har tur idag!

Åkte till stallet med mamma runt 4 tiden. Gick ner till ridhuset och tänker sitta upp. Då kommer Gun, min tränare och säger att det finns en ledig tid att rida precis då! Har jag inte super tur! Jag som verkligen behövde träna för tränare. Eftersom att jag inte ridit fram och Tove skulle rida klockan 17.30 red jag fram med Gun. Hon gav mig tips på hur jag ska göra och hur jag ska få honom lösgjord. Det är precis det här jag behöver! Då han är uppvärmd så går det ju nästan alltid bra men rider jag inte fram honom på rätt sätt kan det ju aldrig bli bra.
Gun sa till mig att sätta fast mina händer på varje sida av hans man och inte röra de alls förutom att bara dutta lite. Han slutade då helt med att skjuta upp huvudet och lyssnade på mig helt och hållet! Yngve är så känslig så han hatar om man håller på med tyglarna! Då jag väl var så still gick han som en prins!
I galoppen räkte det med att jag bara flyttade höften lite så fattade han galopp! Att han är så känslig är ju så bra sen då det kommer till galoppombyten!
Hur som helst var det här det bästa ridpasset någonsin. Han satte galoppen hur bra som helst, till och med i 15 m volter. Bakdelsvändningarna var underbara och toppen av allt var huvudet stilla och energin i topp! Gjorde några ökade trav och det var underbart!
Mamma tog 150 bilder men det var bara dessa som gick att använda. Mamma förstår sig inte riktigt på min kamera. Alla andra bilder var suddiga eller mörka. Bilden jag blev mest nöjd med är sista bilden, men den blev ju suddig :/

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad roligt att det gick bra.

Blää ni är så fina <3

2011-12-21 @ 23:10:06

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0