Dagen var lång!

Dagen har varit väldigt lång! Det började med att Yngves tandläkare kom till stallet klockan 8.30. Yngve tyckte det var jätte läskigt att ta spruta och slängde sig hit och dit. Tillslut lyckades han få i sig lugnande och hon satte i nånting i munnen som skulle hålla den öppen. Han tyckte nog det här var kul alls. Hon såg i alla fall två små sår och någon vass tand som hon slipade ner. Men det var ingenting som skulle ha lätt till att han bits eller skjuter upp huvudet.
Jag var väl inte besviken men skulle vart skönt att veta vad det var som var fel. Men jag konstaterade väl att han bara har lite brist på respekt.
'
Det finns en tjej i stallet som sysslar jätte mycket med natural horsemanship och enligt mig är jätte duktig. Hon har genom att lett Yngve några gånger fått bort det helt då hon leder, alltså att han nafsas. Så jag och Jojjo stog och pratade jättelänge och hon gav mig massor med tips. Vi kom överens om att hon skulle hjälpa mig på söndag, vi ska gå ner till ridhuset och träna från marken, super kul! Vi gick ner till hagarna och hon sa till mig vad jag skulle tänka på! Det gick jättebra!
'
Vi åkte hem sen i alla fall runt tio tiden. Jag sov några timmar innan vi åkte tillbaka till stallet. Jag träffade Tove och vi bestämde oss för att baka pepparkaksstall då vi kom hem.
Tandläkaren sa att han inte skulle ridas idag, men han reds inte igår heller så jag gick ut och gick med honom, alltså bredvid. Tränade massor som Jojjo hade sagt till mig att tänka på och det gick faktiskt jättebra! Det ända som är svårt att att få honom att backa utan att nafsas.
'
Jag och Tove bakade i allafall och det var inte enkelt. Tog typ 6 timmar och fick avsluta med pyntet själv haha men det gick bra!
Imorgon ska Linda träna markarbete och på söndag hoppning. Träningshelg typ, jag ska göra samma fast i Januari. Mer om det då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0