Visste du att...

- Jag har hopptränat Amoure i grimma en gång. Jag glömde tränset i stallet och fick helt enkelt sitta upp ändå - men det gick över förväntan och Amoure var jättelydig och hoppade fint.
 
- I början av min ponnyägar-karriär så kunde jag spendera timmar efter timmar i stallet - utan att tänka på hur länge jag egentligen var där. Idag planerar jag mycket mer och försöker göra tiden jag spenderar i stallet så effektiv som möjligt.
 
- Jag blir aldrig rädd när en häst bockar, reser sig eller "sticker iväg" - däremot kan jag tycka att det blir riktigt jobbigt om Amoure exempelvis drar iväg lite när vi rider ut och jag möter någon gående eller en cyklist. Jag äte lite rädd för att rida på någon - av någon konstig anledning då Amoure alltid brukar stanna snällt när vi möter någon.
 
- Ibland önskar jag att Amoure vore typ 165-170 cm, för då tror jag att han med lite tid skulle kunna gå riktigt höga klasser. Och vi skulle kunna fortsätta vår karriär tillsammans.
 
- När jag provred Amoure så var han ganska spänd och förstod inte alls skänkeln, men det var ändå något som fick mig att se en pigg ponny med massvis av energi. Det var ju den ponnyn jag fick, för energi finns det i mängder. Tillräckligt mycket för att dela med sig lite av.
T.v. ridpass på ett krutpaket - t.h. vårt första möte

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0