Amoure 15/1-14

Jag har nog aldrig varit så nära på att ramla av som jag var idag, hehe. För idag var det ingen annans rodeohäst jag satt på, det var min egen. Som normalt inte brukar vara en rodeohäst.
 
Jag red runt lite på en äng då det är halt på alla vägar, och Amoure tyckte att det var väldigt roligt så han drog iväg i en liten bockserie i sidled. Normalt brukar det inte vara några problem att sitta kvar men den här gången var det nära ögat att jag låg på marken. Jag hängde bokstavligt talat på Amoures ena sida och försökte hålla mig kvar samtidigt som jag försökte lugna ner Amoure, som inte tycker om när man kommer i obalans. Mirakulöst nog lyckades jag i alla fall lugna ned honom och kunde kravla mig upp igen. Vi avslutade med lite trav och galopp i låg form och då kändes han lugn och avslappnad. 
 
Vi skrittade sedan hela vägen tillbaka så att han fick sträcka på ben och hals, mysigt men kallt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0