Amoure 12/1-14

Idag åkte vi till Vällsta och hopptränade för Henrik Ankarcrona.
Vi började med att värma upp relativt självständigt med volter i olika storlekar, i trav och galopp. Jag valde att rida på hackamoret, vilket jag inte gjort i hoppningen på ett tag men det fungerade bra.
Vi fick trava över bommar och därefter hoppa över två små hinder på långsidan och reglera galoppsprången något, jag skulle rida på åtta eller nio språng, och båda antalen kändes jämna och bra. Amoure är mycket lättare att reglera utan bett.
Själva hoppningen bestod av olika linjer och därefter en bana. Amoure hoppade upp sig väldigt bra men kändes lite matt när vi väl hoppade banan. Tror att det var för att det blev en del väntan då jag fick hoppa sist, men han hoppade ändå väldigt bra.
 
Det var roligt att rida för Henrik som själv har så mycket meriter, och han tyckte också att Amoure var en väldigt fin ponny - kul!

Kommentarer
Postat av: Kajza

Ser jättefint ut!! =)

2014-01-13 @ 11:27:17
URL: http://kajza.horseworld.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0