Vad händer egentligen?

Dagarna flyger iväg, och jag försöker strukturera upp min vardag vilket är lättare sagt än gjort.
Det är just nu en avvägd prioritering mellan skolan och Amoure, skolan börjar lugna ned sig nu då jag avslutar ett par kurser lagom till sportlovet men sedan drar det igång igen.
 
Amoure jobbas mycket dressyr just nu med fokus på lydnad och ridbarhet, jag jobbar mycket galoppfattningar från både trav och skritt och har börjat jobba mer konsekvent med de enkla bytena. Det svåraste är att få de där avbrotten direkt från galopp till skritt, det är jobbigt för honom, så idag accepterar jag ett par travsteg så länge han inte blir stark. Lägger in en hel del skolor i alla gångarter och en hel del "nästan-övergångar" där han verkligen får sätta sig på rumpan.
Igår var jag och hälsade på en gammal stallkompis (Sanna, som hjälpte mig med dressyren i somras) som har flyttat till en liten gård utanför Enköping. Det var jättetrevligt, och de hade riktigt fina unghästar där :)
Ikväll så ska Amoure skutta lite på lektion, och imorgon tänkte jag rida ut en sväng innan vi ska iväg och kolla att sadlarna fortfarande sitter som de ska, vilket jag tror.
Det är mycket på gång och jag hoppas att allt flyter på nu - det behövs.
 
Puss & kram!
Har köpt en jättefin ram där jag satt svartvita bilder på mig och Amoure, ska fota och visa någon dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0