Tävlingsupdate

En lång tävlingsdag tar på krafterna, haha. Nu får ni i alla fall en liten snabb-update :)
Amoure har idag varit vääldigt pigg och glad, något stark och tyckt att allt varit så himla ballt. Typiskt kaxiga Amoure ;)
Hoppade gjorde han i alla fall väldigt bra. I första klassen, 90 cm, så tycker jag att vi fick till en väldigt bra runda. Det blev faktiskt en dubbelnolla men jag red långa vägar i alla fall - vill inte få några taskiga utångslägen på hinder. Amoure hoppade bra och lyssnade bra på mig trots att han var lite pigg och stark. Han gjorde byten när jag bad honom och det är jättekul att de börjar sitta nu :)
I andra klassen, 1 meter, så fick vi inte en lika bra runda. Vi fick ett riktigt skitpet på andra hindret som låg på rak linje från första hindret - Amoure drog iväg lite och kom nära och hann inte riktigt upp. Resten hoppade han väldigt bra, även kombinationen där det var ganska trångt för honom, och han var till och med på väg att hoppa mig ur sadeln ett par gånger! Jag ser en stor utveckling, och det är jättekul :D
Vi har ett bra utgångsläge för säsongen, och jag tror att Amoure kommer att göra riktigt bra ifrån sig.
Filmer kommer i veckan :)
Vi har gått lång väg från femåringen som trodde att hinder skulle äta upp honom och överhoppade sig, idag gör han att allting både känns och ser så enkelt ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0