Broddar

När det kommer till broddar så är jag av åsikten att "Less is More". Jag tror på minimal broddning - och har aldrig haft större än vanliga isbroddar på Amoure. 
När Amoure gjorde debut på terrängbanan var han endast skodd fram, och fick därmed endast brodd fram, och det tycker jag fungerade bra. Amoure är förvisso väldigt stadig på foten men det höga tempot som terrängen för med sig innebär större risk att han halkar/glider.
Är det en bana som har en tendens att vara hal/blöt och inte har någon sand eller något grus vid hinder så kan jag brodda lite större ytter bak, d.v.s. hålen som är ytterst i bakskorna. Men normalt brukar små vinterbroddar fungera alldeles utmärkt :)
Jag tycker att gräsbroddarna, till vänster, fungerar alldeles utmärkt. Om det dock är väldigt halt kan det vara bra att ha gräsbroddar, som de till höger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0