Brady 17/4-14

Idag fick jag hoppa en d-ponny som heter Brady på lektionen för Lisa.
Brady har busat lite på lektion, både med de mindre rutinerade och de rutinerade, och bland annat stuckit.
Hans gångarter var raka motsatsen mot Amoures - traven var kort och trippig och galoppen var stötig men när jag fått kläm på honom lite mer och kunde rida mer framåt så blev det mycket bättre.
Själva hoppningen var jätterolig och han hoppade väldigt likt Amoure - bara sög tag i hindrena och körde sig eget race. Han gjorde dessutom fina galoppombyten också.
Vi hoppade en liten "bana" över galoppbommar och räcken - det tycker jag gick bra och jag fick bra lägen på hindrena.
 
Det var jättekul att hoppa en annan ponny, det gör jag gärna om :)
En bild på Brady som jag fotade i somras :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0