Amoure 8/4-14

Imorse red jag ett pass i ridhuset då jag jobbar ikväll.
Jobbade väldigt grundläggande med lite lång och låg form, ställning, flytta bogen, skänkelvikning och volter. Blandade in lite övergångar och tempoväxlingar under passets gång.
Amoure kändes sammarbetsvillig - jag tror att helgens terräng gjorde honom gott. Han kändes relativt reglerbar och var för det mesta framme till bettet. 
I galoppen så jobbade jag mycket med att få honom rund och däremellan gjorde jag lite övergångar vilket gick bra - han blev inte alls stark i själva övergången men något springig efter. Det jobbade vi lite med, och mycket avbrott - rätt upp - halt som det är i dressyrprogrammen. Det gick ganska bra trots att det gick lite fort - men Amoure var ändå med på noterna och kändes avslappnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0