Amoure 29/4-14

Igår hopptränade vi på Stora Wäsby för Lena, och det var också årets första hoppträning utomhus :)
 
Vi började med att trava och galoppera över bommar på en åtta över hela banan, i traven var han jättetrevlig över bommarna och behöll en fin takt. I galoppen blev han dock lite väl lång så jag fick jobba med att få ihop honom ordentligt, det blev mycket bättre efterhand.
Sedan började vi att hoppa, jobbade med att byta galopp över hinder och lite olika linjer innan vi hoppade hinder snett. Vi skulle rida en dogleg som vanligt först, sedan skulle vi rida på en helt rak linje över dessa två hinder. Det ena hindre kom man nästan parallellt med när man skulle hoppa - men Amoure klippte av varje gång som den hjälte han är. 
Avslutade med att hoppa bana på dryga metern i slutet, jag fick inte riktigt fram Amoure i vänster varv, han kändes inte framme för skänkeln. Han hoppade lite nära eftersom jag inte fick fram honom men när jag väl fått igång honom så hoppade han jättebra. Bra träning var det i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0