Amoure 15-16/4-14

Tiden går så fort och jag hinner knappt sätta mig ned vid datan...
Igår var vi och hopptränade på Stora Wäsby där fokuset låg på tävlingsbana, både grundomgång och omhoppning. 
Under framridningen var Amoure lite "spooky" och backade av lite mot ett hinder med stor röd vattenmatta under, inga större problem men fick inget bra framåtläge på det hindret. 
Fokuset efter uppvärmningen var som sagt banor och vi fick bland annat hoppa en liten omhoppningsbana ett par gånger. Jag provade att svänga lite snävare varje gång och min sista runda blev också kvällen vinnarrunda, haha. Det trodde jag aldrig!
Det är inte särskilt vackert, haha. Trodde inte han kunde svänga så ;)
Annars skötte han sig väldigt bra under träningen och kämpade på :)
 
Idag så hade vi en liten dressyrträning för Lisa inför söndagens tävling med fokus på programdelarna. Det gick bra! Amoure bär sig i en helt ny form nu, men det gör också att han ibland förlorar lite fart och påskjut. För mig är det en helt annan grej, jag är ju van att han snarare blir lite springig... Men det är bra, och det går ju absolut inte långsamt, haha. 
Vi fokuserade mycket på skänkelvikningarna och då främst på att jag egentligen inte ska tänka så mycket tvärning utan snarare på att hålla vägen och låta tvärningen komma naturligt, annars så gick det mesta bra. Håll tummarna för oss i helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0