Amoure 6 september 2013

Imorse red jag ett dressyrpass i ridhuset.
Det är helt underbart att ha hela ridhuset för sig själv, dessutom älskar jag alla speglar så att man kan se både hur man sitter och hur hästen går om man inte riktigt får till känslan uppifrån ryggen.
 
Det var framförallt ett lösgörande pass där jag jobbade med att få honom på bakbenen och stretcha honom lite i sidorna. I traven kändes han fin - det är väldigt lätt att känna när han tar stöd på bettet och är tillfreds.
I galoppen var det desto svårare, särskilt i vänstergaloppen, då han kändes lite spänd och kort. Fick jobba mycket med att få honom att sträcka ut halsen och stretcha igenom. Gjorde lite galoppfattningar, ställde och motställde.
 
Imorgon ska jag också rida dressyr då jag känner att jag verkligen få igenom allt som sitter lite fast. Tror att det blir bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0