Amoure 26/9-13

Idag red vi dressyrlektion för Lisa, i grupp :)
Jag skrittade fram honom för hand ute innan jag gick in i ridhuset och passade på att värma upp under tiden som de andra skrittade ut.
Jag var lite rädd att han skulle kännas sådär låst i vänster som han gjort de senaste dagarna men det gjorde han inte alls, han kändes mjuk och igenom.
Vi började att jobba med halter och övergångar och därefter jobbade vi med skänkelvikningar.
I början fokuserade jag för mycket på tvärningen och för lite på vägen men sedan fick jag till riktigt bra skänkelvikningar. De bästa som Lisa sett Amoure gör sa hon i alla fall.
Avslutade med lite lätt galopp på volt, avtravning och avskrittning innan jag nattade hästarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0