Amoures vila

Det känns väldigt konstigt, trots att det bara har gått en dag, att Amoure ska vila nu.
Amoure är en ponny med mycket energi som har ett behov av att alltid röra sig så i och med att det är relativt lerigt i hagarna nu så kommer Amoure att skritta för hand en hel del, har även tänkt tömköra honom lite.
Tanken med den här vilan är inte att han ska vila helt, snarare att han ska få smälta alla nya intryck och slappa lite utan ryttare.
Jag är av den åsikten att hästar, när de börjar bli vuxna, inte är i behov av längre vilor då inget händer, men kanske en tid då inte så mycket händer. Inga krävande träningar och inget åkande med transport. Det tycker jag :)
 
Det tråkiga för min del är att jag inte får rida lika mycket. Ska i alla fall hoppa någon ridskolehäst de kommande två veckorna så det blir kul, och hoppas på att kanske få rida något mer :)
Det gäller att hålla igång så att jag inte tappar ridningen - dessutom så kommer jag ha en mindre ridpaus om två veckor då Amanda ska rida Amoure och jag ska göra lite annat. Det kan behövas det också.
Amanda och Morris i somras, första gången hon satt på honom :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0