Yngve 12/7

Idag åkte jag lite senare till stallet och red runt våran oval. Hade inga ridstrumpor eller ridstövlar så det var lite jobbigt haha, som ni ser. 
 
Tänkte mycket på att han skulle vara avslappnad hela tiden genom hela passet. Mycket skäkelvikningar och övergångar i början. Han kändes fin hela tiden. Efter jag ridit honom låg i galoppen var han riktigt taggad och han kändes jättefin. Tog igenom galoppen ordentligt idag också, med att han verkligen skulle upp med ryggen hela tiden och inte spänna sig. Gick super och i slutet gjorde de svårare sakerna som att samla osv och då gjorde han det jätte fint utan att spänna sig! Efter skrittade han av sig själv mer eller mindre, tyglarna låg lösa och jag satt med händerna i kors haha. 
Efter följde han efter mig som en liten hund, min pluttis <3 
 
Älskar min finaste lilla kille.
 
l
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Ja, han är riktigt rolig att rida! Men typiskt mig, skulle köpa en dressyrtävlings ponny men kommer hem med en ponny som knappt orkar bära sig själv i form ;p

Svar: Bara du tar hjälp av tränare, vilket du gör, så kommer ni båda utvecklas tillsammans och säkert komma långt. Man får bara ha lite tålamod ibland ;)
Tove Nodemar

2013-07-12 @ 23:50:31
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0