Senaste dagarna

När jag kom hem efter Mantorp med Tove red jag ett barbacka pass runt våra hagar. Skrittade först kanske 15 minuter innan jag travade lite och sedan galopperade. Passet bestod mest av galopp där jag jobbade samling och ökning fram och tillbaka. Han var heeelt galet fin. Trots att jag red utan sadel och allt så samlade han upp sig så han nästan galopperade på stället till att sedan öka upp och göra en riktigt stor och härlig galopp. 
Jag kan ju säga att jag har träningsvärk fortfarande, men åh vad fin han var!
 
Igår skulle jag bara rida ut. Började rida runt lite på vägar runt om kring, han var lite töntigt tittig på saker som bara gör mig irriterad, typ fåglar osv. 
Red ner på slingan där jag satte lite krut i honom eftersom jag tycker han är allt för töntig när han går runt och tittar på allt. Så han fick galoppera runt där på ängen med mig ett tag och hoppa lite stenmurar osv tills han coola ner sig. Fast tycker inte riktigt han gjorde det utan han var töntig hela tiden egentligen. Var liiiite sur på honom för första gången på typ 4 månader haha. Han sa förlåt sen i alla fall genom att slicka mig i anskiktet typ 10 minuter, söti. 
 
Idag ska jag rida dressyr tror jag och min kompis frida ska med så det kanske blir lite bilder. Men är han helt dödstrött efter allt galopperade två dagar låter jag nog bli och tar det på torsdag i stället. Får anpassa mig helt enkelt, men hoppas han är taggad för då kan ni få lite fina bilder. 
 Min fina när han tog hem hela 71% i LB

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0