Sämsta gästbloggaren..

Jag skulle publicerat det här igår men somnade på datorn! Men lägger ut det nu ;) 
 
Hej, hallå! Jag känner mig som den sämsta gästbloggaren! Tyvärr har jag haft mycket de här dagarna och faktiskt glömt bort bloggen lite grann. Inte bra (och också en anledning till att jag inte har en egen blogg :P skulle aldrig hålla den väl uppdaterad). 
Tove är hemma nu, men jag tänker berätta kort om mina tre ridpass idag (tisdag) innan jag lägger ner bloggandet för den här gången! 
 
Först ut var Oscar! Jag tänkte skritta ut barbacka på honom, men ja, det blev lite mer än skritt, haha. Skrittade genom skogen med musik på och njöt av solen. Så när vi kom ut på väggarna var jag alldeles taggad vilket smittade av sig på Oscar så vi travade och galopperade en del, vilket var superkul, jag satt och tjöt av skratt i galoppen för det var så studsigt, haha. Jag gjorde en liten videoblogg, haha, jag kände mig lite konstig som pratade med min mobil och fokuserade mest på annat. Den är inte så seriös, jag tänkte att det skulle vara lite roligt att testa mest! 
 
 
 
Amoure red jag på Gällsta rundan, han var pigg och glad han med! Han var inte lika förtjust i den konstiga musiken som kom ur min jackficka så den fick vi tyvärr strunta i :( Men vi hade det mysigt både på skog och vägar, shiiit vad fin han var i traven! Himla schvung fick han faktiskt, det var coolt! Synd att det var sista passet med Morris för jag har verkligen haft roligt med honom, det är ju en himla kul ponny! Superponnyn! :D 
 
 
Sist ut var premiärturen på Zetta. Hon har vilat i 2,5 vecka ungefär för att hennes sadel varit på lagning och jag hellre lät henne vila än rida med en annan sadel som inte låg optimalt på henne. Jag har promenerat, tömkört, gjort markövningar och longerat henne så länge, men mest har hon vilat faktiskt. Idag satte jag mig på henne iallafall nu när sadeln äntligen kommit tillbaka. Jag skrittade henne en superkort stund bara, men hon kändes fin. Så gulligt var att hon hade öronen spikrakt framåt hela tiden, vad man än gjorde, tog i tygeln eller vad som helst. Glad häst och tjej! :) 
 
 
Tack och hejdå för den här gången! :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0