Dagens träning

Idag hade jag turen att ha med mamma på marken som fotade men tyvärr blev det bara "fula" bilder haha. Sånna där då benet alltid ser fullt ut eller så är det suddigt osv. Synd!
 
Vi tog ner honom lite i början innan vi tog upp honom. Vi tog lite galopp på volten innan jag red igenom galoppdelarna i LB:1 och det kändes bra! Vi red igenom programmet och det var verkligen en jättebra känsla rakt igenom. Båda uppridningarna blev bra och halterna super, kändes skönt! Fick ett galoppinslag i travökningen som gjorde mig lite ledsen men får inte vara för ambitiös i travökningarna, ta det lite lugnare! Lisa sa att galoppdelen var hur bra som helst, 6-7 rakt igenom och det känns bra eftersom galoppen har varit det som dragit ner mest tidigare. Både mamma och Lisa sa i mun på varandra att det såg så himla lätt ut, och det är något man verkligen vill höra efter ett års slit med galoppen! Åh så glad jag är! 
 
Sammanfattning
Ridpasset var hur bra som helst, känslan jättebra, han var framme och fin. En miss måste tänka på travökningen! Skrittdelen måste jag verkligen fokusera så det inte blir något fel där. Måste även tänka på att ställa honom extra mycket i serpentinerna eftersom han gärna blir rak. Men annars var passet hur bra som helst och jag har världens bästa häst!
Här är de bilder som är någorlunda bra haha! Jag fotade även mamma, kanske visar bilder sen. Mamma tog även jättefina outfitbilder som kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0