Dagens ridpass

Red en väääldigt stor storhäst idag. Bocette heter han, och är född 2003.

Han kändes ganska vinglig och ostadig i formen. Men ju mer frammåt han gick så blev det bättre. Rebecka (min tränare) sa en jättebra sak som jag kommer minnas: ''Man kan tänka att om man ska cykla, så blir det vingligare ju långsammare det går, men har man lite fart så går det bra.'' Tog ett spö efter halva lektionen kanske, och då lyssnade han jättefint. Behövde inte använda det, han visste bara om att jag höll i det,haha! Galoppen kändes bättre än traven, då jag tyckte traven var lite skumpig. I galoppen kunde jag sitta ner ordentligt och då gick det bättre och bättre. Vi red lite över bommar, och gjorde allt till en bana i slutet.
Haha paintskills! Men iallafall, där det är sträckat skulle vi rida skänkelvikning, sen över en bom och göra en tio meters volt, över en till bom, sen skänkelvikning, tre cavaletti, sen fatta galopp, över tre galoppbommar, och sen om och om igen.
Bocette och jag klarade det bra tycker jag! Han är väldigt stor i steget, så jag fick korta honom mycket. Och han kortade sig så mycket så avstånden nästan blev för långa för honom över galoppbommarna, överlydig!

Bara jag som bloggar idag!?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kul Att det gick bra :)
Hur många gånger i veckan rider du på högvreten och Eclaire? :)

2012-09-19 @ 22:45:09
URL: http://mikzzan.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0