Väsby seriedressyr III

LC:1
Framridningen var super. Han var pigg och allert. Red i en låg form länge innan jag tog upp honom. Han var väl lite vimsig men skärpte sig fort och kom till riktig bra ridning. Han kändes riktigt fin verkligen. 
 
På banan var det dommarbord vilket vi ALLTID har haft problem med men han tittar inte ens på det. Han är avslappnad men explosiv. Känslan är verkligen fantastisk. 
Hela programmet känns så sjävklart och jag har verkligen flyt. Det blev lite ojämt efter ökningen men inte speciellt mycket. Halten tog han ett steg bak så där var det en miss och i skritten var han inte riktigt helt låg men helt ok. 
Tänker mig att jag kommer hamna runt 65-66%, utan missen i halten tänkte jag att jag kanske kunde nå mitt 70% streck! 
I en LC krävs det ju inte ens att hästen går i form utan det räcker med att den är avslappnad i munnen. 
Men tydigen var dommaren inte med på spåren idag. 59%
Skämtar han eller? Jag var så arg så jag sa att jag skulle strycka mig ur LB:1an. Jag brukar inte vilja klaga på dommare men han hade ju noll koll. Han dömde ner de flesta under 50% Alltså runt 40% HAHA är det ett skämt eller!? Dessutom hade han inte ens koll på vägarna och dömde fel? Det var till och med så att lärarna blev schockade och fick prata med alla eftersom det var väldigt många som blev ledsna och schockade. 

Jag var bara rent av arg, att ge mig de procenterna är ju ren förödmjukning mot mig, som att spotta mig i ansiktet. Seriöst, underkänna i en LC där det bara är en miss? Dessutom har jag aldrig ridit på de procenten i en LC och då har jag typ travat in på banan utan att hästen gått i form och utn att den varit framriden. 
Suck. Pinsamt för honom bara. Orkar inte ens bry mig. 

Tydligt exempel på dommare som inte kan dömma utan bara tittat på hur stor hästen är typ.
Red i alla fall LB:1an för mitt kval till KM. 
Framridningen var han lite segare men fin.
På banan var han fin men vad spelar det för roll liksom? 
Första halten sabbade vi. Han stannade väldigt mint men när jag skulle fram i trav missuppfattade han mig och backade. Inte bra. 
Resten av programmet gick helt ok, nästan lika bra som LC:1 men kanske inte lika explosit men fortfarande jätte nöjd. Hade jag ridit någon annan stans hade jag varit överlycklig men tydligen räcker ju inte ens det bästa?
Jag tittade inte ens på dommaren då jag hälsade för jag hade verkligen ingen respekt för honom då.
Dock slutade LBn på 62.5% vilket är helt ok. Har ridit sämre men betydligt bättre men vad ska man göra?
Var två poäng från första plats. 
Jag kommer inte rida för den dommaren igen. 
 
Yngve var i alla fall sjukt grym båda klasserna och han utväcklas så sjukt mycket! Han är verkligen BÄST. Tråkigt bara att det ska bli så här!
Bilder kommer.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Va tråkit, speciellt för dom som blev super lågt och kanske inte är så gamla.. Tråkit att domaren förstör ''/

2012-10-01 @ 15:23:03
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Frida

Tråkigt att det blev så, men tycker inte att du ska haka upp dig så mycket på procenten. Huvudsaken är att du är nöjd och att Yngve har en bra feeling. Låt dig inte bli arg pga sånt. Det kommer säkert hända gånger du tävlar och du känner dig oense med domaren, lika bra att låta det rinna av då!

2012-10-02 @ 18:44:22

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0