Granacupen LB:2 - Eclaire

Framridningen: Nathalie hjälpte mig i början av framridningen, och det var till stor hjälp! Hon sa väldigt bra saker som gjorde att Eclaire blev mycket mer lösgjord, och hon gav även tips på saker till programmet. Tex hur jag skulle göra i den ökade galoppen. Sedan red jag ''självständigt'' resten av tiden. Och då kändes det bra! Eclaire var med på noterna och jag red mest bara runt för att underhålla oss båda på topp! 

Banan: Innan jag går in på detaljer osv, så måste jag bara säga att såfort Eclaire inte är spänd och det går bra så rider vi på 6or och 7or, vilket känns kul! Uppridningen kändes något vinglig, vilket även stod i protokollet. Fick en 6a på min första tiometersvolt och en 7a på min andra tiometersvolt, och det var rättvist då den andra blev mycket bättre storleksmässigt, och hon kändes även mer avspänd i den andra volten. Hade kunnat öka mer i den ökade traven. I första galoppdelen kändes volten hyffsat bra, ökningen gick inte bra, hon bröt av och då fattade jag ny galopp, vilket blev den andra galoppen och inte förvänd, jaja sånt som händer! Traven mellan galoppdelarna så kändes hon spänd, hon fick även ett litet ryck, som syns i filmen,haha! Den andra galoppdelen är jag nöjd med. Fick 7or på galoppvolten och även på ökningen. Hon höll hela den förvända galoppen och kändes fin!! Hon trodde hon skulle galoppera igen efter den förvända, så hon fattade galopp, men rättade det snabbt.Travökningen efter kändes någorlunda bra, hade helt klart kunnat ökat mer.Uppridningen är jag nöjd med! Vi fick 58,00% vilket jag är supernöjd med!
Kommentar från domaren var: ''Trevligt ekipage! Fin häst som emellanåt blir lite spänd. Bra takt och energi stundtals. Försökt rätta till snabbt om du får trassel. Bra kämpat! Lycka till!'' Tycker dock jag rättade det snabbt,menmen.

Överlag är jag väääldigt nöjd! Med tanke på att jag ridit hästen i 2 månader, plus att det var 2 veckor sedan hon började sättas igång efter sitt hjärtfel. Några missar, men dom kan jag leva med. Vi håller fortfarande på att lära känna varandra, och vi kommer utvecklas med tiden! Såg den här tävlingen som en kul grej, och känslan var bra och vi hade kul, precis som mitt mål var! 

Är så glad att Nathalie och hennes familj ger mig den här chansen. Kan säga det om och om igen, men jag är verkligen det! Eclaire är så fin, hon lär mig samtidigt som vi har roligt, precis som det ska vara.
Har film som kommer upp antingen ikväll eller imorgon bitti! Har också mer bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0