Dressyrträning

Idag red jag lektion för Lisa.
Gick betydligt bättre än sist, idag var han både avslappnad och lugnare, men jobbade i alla fall med att han ska "vänta" på mig och inte springa iväg. Gjorde mycket tempoväxlingar och övergångar. Jag ska även försöka lägga in mer tempoväxlingar när jag rider annars, blir så lätt att det blir mycket övergångar när han blir springig men det gäller att verkligen få igenom halvhalterna.
Sedan red vi korta diagonaler med övergångar, och det gick jättebra :) Även lite femtonmetersvolter.
Mot slutet fokuserade vi på galoppen, det gäller att jag verkligen inte låter honom springa iväg efter galoppen vilket lätt händer eftersom att han kan bli lite dragig.
Annars var han överlag fin, formen har blivit så mycket bättre och han var mycket lättare i handen än han var senaste träningen så det var bra.
Har fått lite saker att träna på och det är alltid bra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0