Dagens krig haha

Idag skulle Yngve vila men tänkte att jag tar en promenad med honom ute. Nu när det blir kallare och blåsigare blir han så himla jobbig att hantera på alla sätt haha. Han blir verkligen ett litet cp.
För det första koncetrerar han sig på alltig annat än mig och går på mig osv. Sen då man ber om uppmärksamhet då hugger han efter en. Så han gör det hela till en lek liksom vilket jag stör mig så sjukt mycket på. 
Får daska till honom hela tiden med grimskaftet då han bits så han förstår att det inte är okej vilket inte är så kul. Så vi fick verkligen gå runt och bråka i mörkret. 
I början var han bara piss men sen lyckades jag få honom att gå rakt fram. Men sen ville jag att han inte skulle skjuta ut bogen på mig och kolla åt andra håll men nej för då jävlar. Så fick vara mer envis än honom. 
Tillsut var han lite mer koncerntrerad på mig. Eller nej det var han inte men nu gick han i alla fall framåt med huvudet framåt. Gjorde halter och så vilket gick bra men då jag ville att han skulle backa så backade han men han nafsade i varenda steg bak så fick jobba med det tills han la av.
Tog lite hjälp av Martina som kan en hel del om NH och hjälpte mig lite med hur jag ska få hans uppmärksamhet och hur jag ska göra så han inte kan bitas. 
Men avslutade då det gick ok. 
Men som han håller på är verkligen inte okej och folk i stallet har svårt att leda honom osv och det är typ ingen som vill leda honom heller. 
Så nu ska jag göra så att varje gång han vilar vilket är två dagar i veckan ungefär så ska jag ut och gå med honom och göra massor med övningar så han fattar att det är jag som bestämmer!
Ska börja med att gå med honom 10 minuter imorgon innan lektionen
Tror lillen är lite tonåring och vill visa att han bestämmer. Han är aldrig elak men det är lite som om han pekar finger då man hanterar honom på marken!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0