Dagens pass

Även idag red jag innan lunch. Skönt att ha stallet fixat tidigt ibland (:
Jag red på slingan. Efter att jag hade skrittat fram honom travade jag honom ett tag, jobbade sedan med trav-skritt övergångar. Kändes som att han svarade väldigt fint för skänkeln.
Sedan gjorde jag en hel del galoppfattningar, han sparkade inte i en enda men kändes lite seg. När han väl fattade så var han väldigt pigg men han var seg just i fattningen. Tror att han var lite trött ;)
Avslutade med att rida igenom någon form av program på ridbanan, försökte få med alla delarna ur LC:1:an men  kan det inte utantill så improviserade lite. Andra halvan blev i alla fall rätt ;)
Han kändes lite vinglig i början, och ganska seg i galoppdelen, men han försökte inte trycka sig innåt i galoppvolten och formade sig fint för skänkeln. Skrittövergångarna kändes bra, dock måste jag göra dem lite tidigare, och halten på medellinjen blev väldigt sne men det har jag aldrig jobbat med förut så det blir en träningssak. Halten i slutet kändes dock jättebra (:
bild från igår. Resten kommer i veckan!

Kommentarer
Postat av: E L I N F E L I C I A S

fin bild!

2012-05-06 @ 22:39:59
URL: http://elinfelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0