Dagens barbackapass och svart ponny :)

Idag blev det pyssel inför tävlingen :)
Red ett kort pass på ängen, barbacka. Har ridit barbacka på Amoure ett par gånger i vintras så det var ett tag sedan, märktes då han var väldigt känslig i början men sedan slappnade han av.
Kändes bra, han är aldrig sådär jättepigg när man rider barbacka då han är väldigt försiktig men han svarade ändå bra framåt, och tillbaka.
Blev lite bakom i formen men det är svårt att korrigera när jag rider barbacka, men ändå okej. Han var inte det minsta tung i alla fall, utan lätt och fin i handen!
Efteråt schamponerade jag faktiskt Amoure, första gången ordentligt. Satte fast honom i spolspiltan (han brukar stå lös och så håller någon i honom om han blir stressad) och spolad. När vattnet bara rann blev han lite stressad men så fort det kom på honom stod han blickstilla och var jätteduktig :D
Så stolt över honom! Så förhoppningsvis åker vi med en svart ponny imorgon och inte en grå ;)
'
Ett litet klipp från ängen.
Och nej, jag har INTE ridit naken. Det jag sa kom inte med xD

Kommentarer
Postat av: Tussie

Han verkar skumpig ;p

2012-05-25 @ 20:43:55
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Ronja

Se upp när han krullar ihop sig så :)

2012-05-29 @ 15:37:43
URL: http://fjordfantast.blogg.se/
Postat av: Ronja

Sorry läste inte hela inlägget innan, bra att du såg det! :)

2012-05-29 @ 15:39:39
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0