Mycket den här veckan

Idag red jag dressyr för Gun och det gick riktigt bra! Känns som att det börjar släppa nu.
Redan på uppvärmningen kändes han väldigt fin! Han var lite "hängig" i höger till en början men det släppte snabbt. Under uppvärmningen red jag en del volter och flyttade honom ut för skänkeln.
Gun tyckte att han såg riktigt maffig ut när jag började rida och han kändes härlig! Lätt i handen och väldigt bärig. Vi tog mycket skrittpauser emellan åt då han var riktigt duktig och han jobbade verkligen rätt.
Vi jobbade lite på volten först, sedan gick vi över till att jobba på raka spår i galopp med 15 m volter längs långsidan då och då, det är ju lite jobbigt för honom att gå i ordentlig, bärig form i galoppen rakställd.
Han var väldigt duktig! Efter lite pauser gick vi över till diagonaler med skänkelvikning. Han försökte inte springa iväg så som han gjort tidigare men flyttade inte riktigt ordentligt, men det går åt rätt håll :)
Avslutade med serpentinbågar där jag skulle vara noggrann med att han gick helt rakt över medellinjen och tryckte på i bågarna.
Travade av i lång och låg form innan jag promenerade lite med honom :)


 Han fick ha det fina HV-polo schabraket :)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

han passar så sjuukt bra i det där shabraket/orange! :D<3

2012-03-27 @ 22:54:15
URL: http://mikzzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0