Gårdagens ridlektion

Jag red en maxad D-ponny, connemara, född 2004, vid namn Cicero ''Ludde''. Han var väligt fin och super rolig att rida verkligen! 
Två bilder på snyggingen.

Vi började med att värma upp på fyrkantspåret och på massa volter i trav. Sedan skulle vi flytta undan för höger och vänster skänkel på långsidorna i trav, samt göra skänkelvikningar från A och C. Första gången jag skulle göra skänkelvikningen så ''flöt'' han bara iväg, men det rättade jag till i dom andra skänkelvikningarna och skänkelvikningarna blev bara bättre och bättre ju fler jag gjorde. Efter det gjorde vi en övning där man skulle göra 10 metersvolter i varje hörn och vid B och E, på långsidorna skulle vi fortsätta med skänkelvikningarna. Ludde tröck lite innåt i volterna ibörjan, men det fixade vi till fort, och då gick det jättebra! Han blev mjuk och travade på fint. Sedan galopperade vi i båda varven på volterna, gjorde många fattningar från skritt, och man märkte hur Ludde taggade till och visste vad som väntade, haha! Travade av i en låg form, och det tyckte Ludde om. Gosade med honom efter, och herregud vilken kelgris. Hoppas jag får rida honom nästa gång! 

Mys efter ridningen


Mamma och min kompis Erin filmade när jag red, så ska försöka fixa ihop en video från igår :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0