Dagens tävling

Jag måste börja med att skriva hur lycklig jag är! Det gick så himla bra idag. Det var en del missar i programmet. Men det absolut bästa var att hon var lugn hela tiden, hon stressade inte upp sig! Alla hade förvarnat mig att Fleur är bråkig och blir jätte uppstressad på tävling, speciellt hemma. Att hon kan tvärstanna och vägra gå fram, backa, öka när man inte vill osv, så jag förväntade mig det värsta, och eftersom det gick så bra idag så är jag hur glad som helst! Och jag blir ännu gladare av alla fina kommentarer efter jag ridit som ''Fleur har inte varit sådär fin på tävling på flera år!'' Sitter här med tårar i ögonen, jag är glad att jag och Fleur klarade våran dressyrdebut tillsammans. Det var min första lokala tävling nånsin, och första gången jag rider LB:2. Sist jag tävlade dressyr var ett år sen på Space, och det var en LD:1. Den här tävlingen kommer jag kunna leva på länge, längtar redan till nästa gång!

Framridningen: Började med att skritta henne ganska länge, då jag var i god tid. Red mycket volter och böjt spår för att få henne mjuk och rund i formen. Hon blev riktigt fin i skritten! När jag började trava så gjorde jag exakt som i skritten, volter och böjda spår. Egentligen inte så mycket på fyrkanten ,då hon behöver att man rider på henne hela tiden och inte runtrunt. Red någon skänkelvikning också. När hon kändes rund och fin i formen, och var tillräckligt lösgjord, så satte jag mig ner och ''red'' lite mer. Gjorde tio metersvolter, halter, avbrott till skritt osv. När det var ca en kvart kvar så började jag galoppera, och jag blev helt chokad över hur jävla (ursäkta språket,haha) fin hon var!!!! Jag blev tårögd. Satt bara och njöt. Red femton meters volter, och ökad galopp snett igenom. Hon kändes kanonfin! När det var en kort stund till min start, så red jag mycket ökad trav snett igenom, och herreguuuud vilken känsla! Hon bara flög fram. När ökningen satt, så red jag bara runt och njöt.

Banan: I hel het är jag väldigt nöjd med dagens tävling. Några missar, som att det blev väldigt många travinslag i den ökade skritten, Fleur tänkte nog ''travatravatrava!'' Haha! Råkade göra den första femton meters volten i galopp för tidigt. I halten så backade hon två steg. Sen i ökad trav så var det väldigt synd att jag inte kunde visa hur fin hon var som på framridningen, men bättre att jag ökade lite, än att jag ökade för mycket och resten av banan skulle bli pannkaka, för att Fleur blivit uppstressad! I slutet när jag skulle göra halt-hälsning så bröt hon av för tidigt,så skrittade tre sted fram och sen hälsade. Min procent var 54,66. Många sa att hon gav väldigt snålt, men jag bryr mig inte om procenten utan jag bryr mig bara om att jag och Fleur klarade det här! Jag är så stolt över oss två. Och känslan är den viktigaste, kom ihåg det!
Film från idag!

Min älskling<3

Kommentarer
Postat av: Sara

Finaste! Passar PERFEKT <3<3

2012-06-03 @ 19:36:12
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Postat av: Tove

Duktiga <3

2012-06-03 @ 19:59:03
URL: http://granaryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Var bara roligt!! :D naw ♥♥

2012-06-03 @ 20:03:35
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Postat av: sara

Gud vad kul!!!! :-D

Tipps, om du känner att hästen är på väg att bryta av prrcis innan halten, gör halt dommaren har svårt att se om du är precis på x eller om du är nåhon meter framför eller bakom ;-) alltid ett bra knep, då kan du dessutom stanna när du känner att det blir bästa halten :-) lycka till i fortsättningen :-)

2012-06-05 @ 07:37:38

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0