LB:1 4Ben

Idag var det alltså kvällstävling hos 4ben, LB:1 Då vi kom dit kollade jag läget och jag gillade verkligen stället! Allt låg nära och det var simpelt liksom. Framridning bredvid tävlingsbanan osv.
Skrittade fram Yngve ganska länge, gjorde mycket halter, flyttningar, stretch övningar och sånt. Han var jätte lugn hela tiden! Kul!
Då jag red fram red jag först i lättridning, kollade att han var framåt osv. Han var verkligen jättefin! Ibland lite för mycket haha.
Red igenom flera delar ur programet och allt satt bra. Gjorde flera halter och galoppvolter som han satte super.
Inne på banan spände han sig lite men det var okej. Dock blev han vinglig och det kändes inte som om jag kunde rida ihop honom. Dessutom så gav de startsingnal allderes för tidigt tycker jag så jag hann inte göra det jag ville innan jag skulle rida upp. Det ledde till att min första halt blev hemsk haha.
Sedan var det väl okej, lite vinglit då och då, stundtals blev han lite långsam fast med massor av energi i (då vi red förbi dommaren)
I skritten och ökade traven vågade jag inte ge allt för jag ville inte ha trav inslag eller galopp inslag men fick ändå sjuor på de båda.
Men sen kom galoppen... Första 15 meters volten passade han på att sparka ut benen och landade i trav -.- Sedan i ökningen har Yngve, nu från ingenstans börjat byta galopp. Han gjorde det flera gånger med mig på framridningen också. Yngve har verkligen inte kunnat göra det tidigare men nu när han blivit starkare så gör han det, vilket egentligen inte alls är bra haha.
Så han kickade och bytte galopp igen, kul.
I nästa galopp gick det bättre men jag höll inget på tyglarna och lät honom mest springa i sin galopp för att jag inte vile h några fler missar. Fick sjuor på fattningarna (som kunde varit 8:or) så det var väl okej.
Men i o med de hemska missarna så fick vi väl typ tre hemska fyror. Det hela slutade på 61,03% vilket var okej. Mitt mål var ju över 60 men jag vet att vi kunde ha fått bättre. Ska ta upp galoppdelen med Lisa på fredag så hoppas jag på ännu bättre ritt på söndag!
Bilder kommer imorgon!
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0