Dressyrträning

Idag efter jobbet så var det dressyrträning på Sprättan! Hon blir ju lätt spänd och drar ihop sig i formen (och sen två ben i luften, haha), men idag kändes hon rätt chill redan när jag red fram. Hon blev lite hög i formen stundvis, men annars väldigt med på noterna. Jag bara travade runt och gjorde några skrittövergångar innan jag skulle rida för Lisa. Nu i början med en häst som inte gått så mycket tidigare så vill jag ha hjälp med alla stadier, allt från framridning till hårdare arbete, så jag bara värmde upp henne lite innan :)
.
Vi testade att flytta henne för skänkeln idag i lite öppnaställning för att stretcha henne lite och få loss henne i bog, mun och huvud. Vi red några steg sidvärtes och sen rakt fram igen för att upprepa. Det funkade super, vad fin min lilla häst blev! Hon började äntligen kliva igenom lite mer i steget istället för att bara visa upp sig och stampa runt, haha. Vi jobbade med detta i skritt och trav samt jobbade på övergångarna där hon gärna slänger upp huvudet. Vi fortsatte bara med liknande tänk i alla moment. Släppa fram henne lite på yttertygeln och flytta henne lite grann med bibehållen ställning. Samma arbete blev det i galoppen även om vi inte galopperade länge alls. I vänster varvet var hon faktiskt riktigt fin i galoppen en liten stund, i högern gick det lite fortare ;D
Sen travade vi av med samma tänk bara, lite öppnaställning och lååååg form! Jättenöjd med dagens träning, vi kommer åt mer och  mer ganska fort, det är kul. Bästa Lisa, tack för hjälpen!
Efteråt så kollade jag på medan Pernilla red Oscar för Lisa. Det var första gången som Pernilla red för Lisa och andra dressyrträningen! Oscar var på riktigt bra humör och Pernilla var taggad; Precis som det ska vara! De körde en grundcheck med Lisa i och med att hon inte sett Pernilla rida tidigare. Alla fyra var nöjda iallafall! ;)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Stolt fotograf ;) tror jag iaf.. :P

Duktiga ni e<3

2012-06-04 @ 01:17:48
URL: http://jenniferuddh.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0