LB:1 Ekenryttarna

Först fick jag rida i collectingring en stund, han kändes inte alls lika "explosiv" och taggad som på framridningen men ändå helt okej. 
När jag väl kom in på banan kändes han lite av och på. Det var ingen superkänsla men helt okej eftersom jag ändå lyckades få upp honom lite. 
Överlag gick programmet helt okej, han kröp ihop lite men det kändes mjukare än vad det gjorde förra dressyrtävlingen.
Han kändes väldigt springig i traven men i galopprogrammet dog han nästan... Dock inga jättemissar, inga avbrott eller liknande och jag fick sexor på fattningarna vilket jag är nöjd med.
Tyvärr hakade domaren upp sig på att han gick lite bakom och det drog ned poängen, och det var precis vad som stod som kommentar, dock tyckte hon att han hade ett väldigt trevligt grundtempo.
Slutade på drygt 56% vilket jag ändå är ganska nöjd med, känslan var väl lite bättre än resultatet men jaja. Vi tränar bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0