Två ridpass idag

Först red jag Oreo. Jag, mamma och Sanna skrittade ner till slingan. Det var väldigt hårt underlag så vi fick rida på ängen, dock tog vi ett varv runt slingan i skritt. Tänkte inte på att jobba Oreo så seriöst idag utan mer låta honom få röra sig lite ute! Travade mycket på långa tyglar och lät honom gå så fort/så långsamt att kände för. Bromsade inte, eller tryckte på. Innan det galopperade jag så mycket som underlaget tillät på korta tyglar. Oreo fick äta Lunch inne medan jag fixade allt åt honom sen var det bara nästa häst!
Hämtade Yngve i hagen och idag var han jätteduktig vad det gällde att leda honom. Nafsade inte en ända gång och gick fint bredvid mig. Yngve fick bli dressyrfin med vitt schabrak och vita dressyrskydd.
Dock på vägen ner till ridhuset blev han rädd för något och var svår att hålla i men det gick bra. Han sprang in i ridhuset typ. Han hade extremt mycket energi eftersom att de inte kan röra sig i hagarna ordentligt nu. Bara jag försökte trava på lite kastade han sig iväg. Dock bet jag ihop och red på med massor med övningar för att få bort det. Ställde honom åt alla håll i en volt, massor med övergångar, speciellt från skritt till galopp skritt till galopp om och om igen. Efter ett tag började "vanliga" Yngve komma tillbaka haha.
Då började jag rida för Lisa. Vi tränade fortfarande bara att få honom framåt så fort han vill busa och istället för att bromsa svänga. Jag måste även sluta tänka på saker som han skulle kunna bli rädd för och bara rida istället. Jobbade mycket på att jag skulle vara hans ledare osv. Han gick riktigt fint hela passet men man kände hur han kokade innombords haha. Jennifer fotade lite så biler kanske kommer senare!

Härliga... Januari?? bilder från idag! Glad tjej haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0