Tove & Amoure

Jag heter Tove Nodemar och är född 6 januari 1996.
Jag började rida 2007 och fick 2008 en c-ponny på foder. 2009 fick jag min första ponny; London.
Jag köpte London som läromästare, och sommaren 2011 kände jag att jag inte längre utvecklades med honom så 20 augusti fick han åka till sina nya ägare och 26 augusti hämtade jag hem Amoure.
Utöver ridningen så tycker jag om att läsa, skriva, fotografera och vara med kompisar. Ganska klassiskt va? ;)
Jag blir alldeles för lätt rastlös och vill alltid ha något att göra.
Lidens Cap Bell Amoure är hans hela namn, men till vardags kallas han Amoure eller Morris.
Amoure är född 17 juni 2007 på Lidens stuteri, hans mamma heter Lidens Caprifol RC 959 och hans pappa är Uranus RC 60.
Vi köpte Amoure av uppfödarna.
När Amoure kom till mig i augusti var han endast grundutbildad samt löshoppad, han hade även hoppat enstaka små hinder med ryttare. Det jag fastnade för var hans inställning.
Idag har vi börjat jobba med skänkelvikning, fram och bakdelsvändning och även börjat hoppa bana. I nuläget har vi hoppat enstaka hinder på 90 cm och löshoppat honom 110 cm.
Mitt mål med Amoure är att först och främst utbilda honom till en duktig allroundponny men jag vill även rida fälttävlan på honom.

Kommentarer
Postat av: nomi

oj vad tidigt du fick din första foderponny! ifs fick jag en shettis när jag var ganska liten...

hur gjorde du för att övertala dina föräldrar? haha xD mina föräldrar är jätte egoistiska och ger mig faalska förhoppningar ^^

fick ju mischigan, men tog endast hand om honom. gratis, han var sällskapsponny till ridinstruktören monikas hästar..



amoure är så snygg ! grattis :D ni kommer nog långt!

2012-02-04 @ 00:27:24
URL: http://nomies.blogg.se/
Postat av: chanelle

Din häst har samma pappa som min :)

2012-04-08 @ 19:41:13
URL: http://flummheest.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0