lååång hästdag!

Började med att jag hängde med Tove till Stora Wäsby. Tove skulle hoppträna med Amoure och jag var med och hjälpte till (fotade) haha.
Åkte hemifrån 9.00 kom till stallet runt 15.00 då fixade jag åt Oreo, alltså mocka och sådant. Sedan fixade jag Oreo lite dressyrfin! Han fick en gullig liten knopp, dressyrkydd och mitt dressyr KL schabrak. Hade inga stora förhoppningar eftersom jag inte ridit Oreo på 6 månader. Vi blev en massor med tjejer nere i ridhuset! Jag Oreo, Natta och Space, Sara och Mingus, Johanna och Mary och Tove som fotograf!
Jag började med att trava fram honom i lång låg form. Gjorde blandat med volter och raka spår. Sedan kortade jag tyglarna. Oreo blir väldigt stark i vänster tyglen medan i höger vill han inte ta den alls. Red då med att jag inte höll i vänster tyglen alls utan hade bara stöd på höger. Då var han tvungen att ta stöd där och sedan då jag tog båda tyglarna var han balanserad! Då gick det hur bra som helst. Han är verkligen en sån himla fin dressyrhäst, som sagt han har gått Grand Prix!
Tränade allt möjligt men jobbade mycket i galopp och ville få honom avslappnad. Lyckades faktiskt med några galoppbyten! Så himla kul, det tyckte han med! Blev ett skjut med benen i luften haha. Inte typiskt Oreo alls haha.
Nej men har var så fin! Så himla kul att kunna jobba på annat än det man jobbar på med Yngve.
Trava fram på långtygel!

Kommentarer
Postat av: juliajohanssonlind

svar: jag har ingen aning, köpte dom nog på hööks för 1 och ett halvt år sedan eller något :)

2012-01-05 @ 22:48:56
URL: http://juliaajohanssonlind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0