Jag ska sno Mingus av Sara och Erin! ;)

Red lektion idag för Lollo på mina kompisars ponny Mingus. Det var en enorm skillnad mot Space. Fick använda skänklarna,haha! Min ponny ska vara som mingus i dressyr har jag bestämt ;)

Vi jobbade mycket med tempoväxlingar och att han skulle ta skänkeln på en gång. För när man rider en seg ponny kan det lätt bli att man sitter och skänklar i varje steg och ''tjatar'', vilket resulterar till en ÄNNU segare ponny. Så det var mycket så vi jobbade. Att han skulle reagera på en gång för skänkeln, och sista galopp fattningen blev riktigt bra. Sista galoppen och traven kändes också sjukt bra! Fina ponny! Det är alltid kul att rida olika ponnyer. Och det är en bra erfarenhet att kunna rida alla slags hästar och inte bara kunna rida en ;)


Söta mingus <3


Jag och Mingus efter ridpasset!


Mingus i Space regntäcke. Haha, alla hans täcken var blöta. Så han fick låna ett av Space :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte blogga mer?

2012-01-02 @ 21:04:35
Postat av: Ebba

Vad fin blogg ni har!

2012-01-03 @ 18:29:15
URL: http://ebbaliindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0