Dressyr med Oreo

Idag, eftersom vi ridit ut två dagar nu tänkte jag rida lite dressyr. Red fram utomhus på slingan med Nathalie och pratade massor! Sen red jag till ridhuset och började jobba på. Idag fungerade galoppen super medan traven inte gick lika bra som i förrförrgår. Dock var det ändå bra! Gjorde mycket skänkelvikningar, ökningar och volter i galoppen. Då jag gjorde en tio meters volt så flyttade han sig så fint. Då böjade jag galoppera innanför spåret och provade på lite piruetter. Han var så duktig! Det var inte perfekt men det var allt nära piruetter! Bakbenen var nästan helt still någon gång och han fick så mycket beröm. Nästa gång måste jag korta upp honom bättre fast ha samma energi. Haha han sköt iväg världens bocksprång för att tyckte det var så kul. Jobbade även med galoppbyten vilket han satte ännu bättre idag. Gjorde även skänkelvikning i galopp.
Mot slutet skulle mamma filma men då var han lite trött, försöket på piruetten blev inte riktigt lika bra men han var ändå super!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Vi har en frågestund på bloggen, och den som Frågar mäst får en länkning! Och kommer få över 100nya läsare!

2012-01-08 @ 19:51:47
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Varför försöker du rida en hel piruett istället för att rida en kvarts eller en halv om han inte orkar?

2012-01-08 @ 22:19:47
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Izzanh

Ser jättefint ut (:

2012-01-08 @ 22:22:38
URL: http://izzanh.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0