Hoppning

Måste börja med att skriva att guuud vad kul det var att hoppa!!
Vi red fram i skritt och trav på fyrkantspåret och två volter, mycket i lättsits i traven. Sen börjde vi hoppa fram på ett kryss på långsidan, sen hoppade vi som en liten bana, först en oxer på långsidan, sen en kombination med två kryss snett igenom. När alla hoppat det så "byggde" Magnus på banan, man skulle först hoppa oxern, sen kombinationen snett igenom, sen vända upp snett igenom och hoppa en till kombination, efter kombinationen så skulle man hoppa ett kryss på långsidan. Plopp var duktig, han hade bra tempo hela tiden och hoppade ALLT! Det ända vi behöver träna mer på är svängarna. Plopp kan gena ibland och trycka mot mitten. Är endå väldigt nöjd med dagen, det är ju trotsallt andra gången jag sitter på ponnyn!
Första bilden är efter ridpasset och andra bilden är på mig&Plopp och Elina&Coleen när vi väntar på att få hoppa bana ;) mamma filmade lite, så det lägger jag upp när jag har tid! /Nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0