rätta svaret om köra tyngre med släp 2013

Mamma skrev till trafikvärket ovh fick svar:
Hej Anna!

Tack för din fråga med ärendenummer TSMS 2012/4530.

Fråga: Kan ni förklara för mig vad "utökad B-behörighet" innebär? Hur får man det? Jag vill gärna kunna dra min häst med min bil och totalvikten överstiger 3500 kg. Från den 19/1 2013 ska man med "utökad B-behörighet" kunna köra totalvikt upp till 4250kg, korrekt?
Med tack på förhand!
Anna Pellnäs
mailto:[email protected]

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-fragor-om-korkort/Nya-korkortsregler-2013/Nya-korkortsregler-for-bil-B-behorigheter/

Svar: Utökad B-behörighet innebär att du som förare ska göra ett nytt körprov för Trafikverkets inspektör. Provet är en körning med bil och släp i trafik. De exakta detaljerna i själva körprovet är just nu under utarbetande, och kommer att bli klara i god tid före 19 januari 2013.
2013 kommer jag ha körkort så frågan är om jag ska göra det som sägs eller mamma! vi får se ;)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0