LC:1

Då vi kom dit var Yngve kolugn. Men då Mingus, hans boxgranne försvann för att rida fram så gnäggade han konstant i en halvtimme. Lite halv jobbigt och jag måste säga att jag blev lite irriterad.
Men då vi fick komma in i lillaridhuset för att rida fram så fick han ju sina hästkompisar igen så då började han jobba. Han gick skitbra hela tiden och var lydig för skänken. Red lite skänkelvikningar innan jag började trava. Hade ju skrittat fram ute. Travade lätt och gjorde lite ökningar, fattningar, volter, ställde honom och gjorde skänkelvikningar. Han var verkligen jätte fin!
Tänkte att bara för att han gick så fint så skulle han säkert dö i ridhuset. Ikke sa nicke! Han hade en dunder energi då vi kom in! Hur bra som helst så på det kunde jag rida.
I LC:1 gick det skitbra! Lite små missar som en pytte galoppinslag i travökning, lite oval volt och ett litet ben som flög iväg i galoppen. Annars var allt toppen. Han tog alla mina hjälper perfekt och lyssnade super bra. De missar vi fick var endast pga mig. Han var inte tittig heller som han kan vara. Han ville helt enkelt vara bäst.
LC:1 fick vi 65,92% vilket är väldigt bra tycker jag! Är ur nöjd, det är ju liksom nästan 66% och vi har bara tävlat programmet en gång tidigare (då vi också kammade hem vinsten hehe)
Aja hästen är bäst, mer om LB i nästa ingnägg!
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0