Gårdagens träning

Var så trött igår, så jag orkade tyvärr inte blogga. Det blev lite serietittande och sedan sängen på en gång, utmattande skolvecka.
Som sagt red jag för första gången för Lisa igår, som Amanda brukar träna för.
Jag och Martina red tillsammans, vilket jag tycker var bra eftersom då kunde vi pausa utan att känna att vi missade något av lektionen. Dessutom var det väldigt varmt.
Jobbade mycket med min sits under träningen. Det roliga är att jag på senaste tiden har börjat rida med alldeles för höga händer, vilket är väldigt lustigt då jag i vintras red med alldeles för låga. Måste ha ändrat om min handställning helt och hållet ;p Så vi jobbade med att jag skulle sänka händerna och jobba med med sitsen samt få ned vänster stittben.
Jag tycker att det fungerade bra! Red lite övergångar mellan skritt och trav, endast med sitsen, och sedan serpentinbågar med skritt på medellinjen. Kändes bra och han blev stadigare och stadigare under hela träningen :)
Lite galopp lade vi in på volten också så jag fick lite tips där.
Innan träningen (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0