Gårdagens ridpass

Igår red jag Sara och Erins ponny Mingus.
När jag skrittade fram så började jag se så han var fram för skänkeln. Sen när jag tog tyglarna så jobbade jag honom i låg form i både skritten och traven. När jag gjort det, så saktade jag av till skritt och jobbade honom med ''normal långa'' tyglar. Gjorde mycket lösgörande övningar, så som volter i olika storlekar, skänkelvikningar, motställa osv, då han var mycket stel!
Red i ca 40 minuter, sen fick Sara sitta upp och rida. Och hon tyckte att det var en helt annan känsla mot hur har brukar va, hon tyckte också att han lyssnade jättebra för skänkeln och att han var väldigt mjuk och hade stadig form. Väldigt kul att höra :')

Jag och mingus igår. Fler bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: isa

sv: Jag letade efter Londons förra ägare (jag va och provred honom med min syrra) och då hittade jag er blogg.

Jag red på högvreten på ponnytiden, men slutade hösten 2006 för jag fick min första helt egna ponny. Men under våren 2007 så åkte jag och tränade för Kjelle några gånger. Då träffade min ponny och Lady på varandra :)

2012-04-06 @ 14:30:27
URL: http://isabellellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0