Gårdagens markträning

Igår som jag aldrig hann skriva om för vi var på fest och valparna kom så marktränade jag i alla fall Yngve. Har inte gjort det på ett tag, eller gör det hela tiden men inte seriöst.
I höstas kunde jag inte ens få honom att gå fram i grimskaft me igår såg jag en stor förändring! Han har slutat bitas helt och hållet. Han stannar då jag stannar, backar då jag ber honom och flyttar sig som jag flyttar mig. Det låter ju självklart men jag kunde inte göra något av det här i vintras.
Eftersom att han gick så bra så gjorde jag lite nya saker. Blandannat att han skulle trava bredvid mig och så stannar jag plötsligt och då ska han stanna också. Hon gjorde det varje gång och tog alltid ett steg tillbaka vilket var väldigt bra.
Gjorde även lite frihetsdressyr. Då jag petar på hans ben så ska han lyfta det osv. Gick väldigt bra! Han kan bli lite över ivrig ibland bara ;)
Vi höll till på ovalen hela tiden, och som sagt de här var igår!

Sara var snäll och hjälpte till att hålla och ta lite kort, fler kommer senare!
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0