Dressyrträning 10/4-12

Igår red jag dressyr för Gun (:
Amoure var spänd när jag tog in honom, antagligen på grund av regn och blåst, och även ganska spänd när jag red fram. Jag försökte att bara ta mig igenom det, dock blev det mycket bakom hand på grund av att jag inte ville sitta och plocka upp honom, bara han var avslappnad.
Vi började med att rida lite serpentiner för att få honom mjuk i sidorna, dock var han då fortfarande lite spänd så det blev mest jobb med framåtbjudningen.
Vi gick ganska snabbt över till galopp på spåret och diagonaler så att han skulle tycka att det var kul.
Jobbade vidare med traven, lite galopp på långsidorna och trav med skänkelvikning på diagonalerna, vilket börjar släppa nu.
Vi avslutade med att jobba på volten i trav med lite galoppfattningar, de i vänster var super bra!, innan vi gjorde lite olika vändningar i skritt och trav.
I skritt var han jätteduktig och gjorde allt rätt men när vi gick över till traven blev han lite frustrerad, fick i alla fall till några bra vändningar :)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hejsan! Nu kör jag igång ännu en dagens blogg, det är bara att klicka på länken och kommentera att du är med!



http://fjordfantast.blogg.se/2012/april/dagens-blogg.html#comment

2012-04-11 @ 12:31:37
URL: http://fjordfantast.blogg.se/
Postat av: Tussie

Fin bild :>

2012-04-11 @ 16:03:48
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0