Min vecka

Jag red ju i fredags med magont. Det bloggade jag om. Kvällen mådde jag värre. Lördag hade jag ont och red inte. På söndag bestämde jag mig för att rida och det gick sådär. Men mådde dåligt efter. Måndag red Linda markarbete och Yngve gick omkull. Gjorde mig upprörd men han klarade sig fint. På tisdag kunde jag inte rida och jag tyckte det var dags för Yngve att få vila och få upp sin energi. Var bara i stallet med pappa och borstade på Yngve, eller pappa gjorde det medan jag mockade haha (;

Onsdag var mammas kompis från USA här. Hon har hästar i USA och har tränat araber och massor så de red ut i skogen tillsammans. Yngve var dock super pigg och bockade och höll på, kunde verkligen inte stå till så jag hoppade upp och red honom 10 min på ridbanan. WOW vad det gick bra.
Yngve går verkligen som bäst då han har energin. Måste nog öka havre och hösilaget han får. Just nu får han 6 dl per dag men funderar på att öka upp det till 9 dl per dag då han går hårt. Har får 5 kg hösligade nu tror jag men vi kanske ska öka till 6 nu när betet i hagen också börjar ta slut.
Idag mår jag lite bättre så det blir ridlektion för Gun senare idag. Hoppas på en pigg häst!

Bild från framridningen från Granatävlingen! Bilden är tagen av Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0