Hopptävlingen

Hann aldrig skriva om hopptävlingen igår, för jag åkte direkt från stallet till mina kompisars stall och kom hem runt åtta, var jättetrött så jag somnade nästan på en gång,hihi. Men skriver om gårdagens tävling nu istället, bättre sent än aldrig! :)

Skrittade fram runt slingan med Malin&Oreo , travade och galopperade på ridbanan. Sen ner till ridhuset, och hoppa fram. Hon kändes fin, men pigg. Första klassen så fick vi fyra fel, för min väg var för dålig och hon kom i alldeles för högt tempo. Mellan klasserna så var min ridlärare så gullig så hon bytte bett på Space medans jag lärde mig den andra banan. Andra klassen så red jag på pelham, hon kändes jättefin på det! Och eftersom jag hoppat på det tredelade innan så var hon väldigt uppmärksam på pelham :) Tyvärr blev vi uteslutna, pågrund av att vi gick omkull.. hela banan kändes kanonfin! Alla språng var jättefina och jag var supertaggad! Påväg mot sista hindret i grunden så blev svängen lite konstig, så jag sa för mig själv '' gå inte omkull, gå inte omkul!! '' men det var precis det vi gjorde. En sekund senare låg vi där på marken. Som tur va så gick det väldigt bra för oss två, ingen skadade sig eller nått. Men jag var besviken.. Jag var sååå taggad för att hoppa omhoppningen! :( Satte upp, och hoppade sista hindret i trav.

Amanda, Tove och Sara har fotat. Så bilder kommer! :)
Mamma filmade även när vi gick omkull.











Dom här bilderna har Amanda fotat!



Kommentarer
Postat av: Hanna

fina bilder :D

2011-09-12 @ 20:23:58
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0