Ridpasset idag!

idag red jag i ridhuset och idag var även första dagen med strumpbyxor under ridbyxorna. Det var storm då vi gick ner till ridhuset men Yngve var lugn! Jag ville träna på att ha händerna stilla och se till att han inte var hård i munnen och jag lyckades ganska bra! Hade inte så korta tyglar utan lagom.
I början var han väldigt pigg. Ajuste glömde säga det att han var jättevarm i hoven innan vi gick ner men då jag satt upp visade han inget. Då jag kom tillbaka var han jämn i alla hovar så det var bra.
Aja, jag tränade i början lite skänkelvining upp till medellinjen innan jag red rakt och sedan tränade jag massor med övergångar till skritt på långsidorna! Han var superfin.
Galopperade några varv men han ville inte rikigt men han galopperade på ändå.
Till sist tränade jag serpentiner som man gör i L:C 1 med skritt på medellinjen men han klarade inte de små böjda spåren så tränade på en stor åtta och gjorde övergångar till skritt och avslutade med L:C serpentiner och han satte dem! Hur kul som helst (:
Mamma var med och hjälpte till så vi blev klara fort. Mamma masserade även Yngve och stretchade!






Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0